Produktchefens roll i ett FMCG-företag skall lyftas fram i strålkastarljuset. Det tycker man på Paulig Group-ägda Santa Maria, som nu delar ut utmärkelsen ”Årets Produktchef”. Med 23 augusti som slutdatum har kandidater möjlighet att söka priset, som delas ut i samarbete med Universum. Den 4 oktober koras vinnaren.

Vad krävs?
För att bli utsedd till Årets Produktchef krävs att kandidaten har jobbat 1-8 år inom rörliga konsumentvaror, är full av energi och har lärt sig massor genom att både gå på minor och skapa framgångar.

– Utöver exempel från yrkesutövandet, ser vi gärna att kandidater med varierande bakgrund söker. Vi tror stenhårt på att mångfald skapar framgångsrika företag, säger Eva Berglie, Kommunikationschef i divisionen World Foods & Flavouring i Paulig Group.

a santa
Vad innebär vinsten?
Utöver äran och en fin titel till CV:t, får Årets Produktchef komma till Santa Maria i Göteborg – för övrigt nominerat till Sverige snyggaste kontor – och tillsammans med tre kompisar laga mat ihop med några av företagets kockar. Förutom resa och övernattning i Göteborg får vinnaren också möjligheten att träffa Santa Marias marknadschefer för en intervju om en eventuell framtid som produktchef i koncernen.

Ansökan
Kandidaten kan nominera sig själv eller nomineras av någon bekant. CV skickas tillsammans med en motivering via Universums hemsida senast den 23 augusti 2017.

http://aretsprofessional.se/kategori/produktchef/

Prisutdelning
Vinnarna utses under festliga former på galan Talent Excellence Award i Stockholm den 4 oktober.

Frågor
Frågor eller funderingar kring ansökningsprocessen? Maila tavling@universumglobal.com.

Redaktionen